This blog is about books, eBooks , my memories .

Thursday, April 18, 2013

جشن دوستان و انتخابات

 
 
سلامی دوباره

امروز پنج شنبه 29 فروردین 92 است. دو روز دیگر اولین ماه بهار را بدرقه می کنیم تا ماهی پر از گل و زیبایی را آغاز نماییم. با شروع بهار طبیعت کوشش کردم هر روز یک متن کوچک در جزیره ی کوچکمان قرار دهم هر چند که این تغییر کارایی لازم را نداشت ، اما برای من بسیار ارزشمند بود و هست

گرچه ما باید از کتابهای جزیره سخن بگوییم ، اما این روزها من کمتر کتاب می خوانم، اما تقریباً هر روز کتاب مفیدی را مطالعه می کنم. کتابهایی که به من امید و دلگرمی می دهند و راهم را روشن می سازند.آنها به من پند می دهند که همانند تمبر به هدفم بچسبم و تا رسیدن به مقصد دست از کوشش بر ندارم

دوستان من هم همگی خوب هستند. در هفته ای که گذشت تولد فری ایبوک را گرامی داشتیم ، گر چه می بایست پستی در آن روز می نگاشتم ، اما به دلیل همزمانی این تولد با تولد پارمیس ( از آنجا که من سرگرم مراسم پارمیس بودم) نشد که مطلب خاصی بنویسم . اما در همین جا هفتمین سالروز تأسیس این سایت خوب و مفید را به بانیان آن و همکاران ، نویسندگان و البته همه ی دوستان و هواداران آن از جمله خودم تبریک می گویم

موزیلا هم این روزها سرگرم برگزاری مراسم پانزدهمین سال ورود به دنیای اینترنت بود. در ایمیلی که دیروز دریافت کردم شرح مختصری از جشن فایر فاکس را خواندم، صبح دیروز هم یک فیلم کاملاً فایر فاکسی دیدم، جالب بود

گوگل عزیز، چه بگویم تقریباً خوب است. البته او کاملاً -شاید-بی گناه است. می گویند مشکل از کابلهای زیر دریاست. احساس می کنم وقتی دریا طوفانی می شود شاید کابلها یک کم جابجا می شوند، شاید هم وقتی ماهی ها با هم دعوا می کنند آن وقت با کابلها  با هم می جنگند. خلاصه نمی دانم فقط می دانم که جی میل من بعضی روزها کار نمی کند ، بدتر از همه این است که من مجبورم تمام پست هایم را با ایمیل بفرستم به خاطر همین گاهی وقتها عکس ها جابجا می شود و سرجایش نیست خلاصه این مشکلات گوگل و من است. من و گوگل شاید یک روز با هم به تفاهم برسیم البته بعید به نظر می رسد

گیدئون هم که قبلاً درباره اش نوشته بودم با ویدئوهایش سرگرم است. به تازگی روی افزایش ترافیک وب سایت ها کار می کند و با یک نابغه کامپیوتر هم دوست شده است. خوب اگر قصد دارید از آن ویدئو ها که یوتیوب را منفجر می کند بسازید به سایتش رپید بلاگین سری بزنید

و اما قیمت ها ، اگر چه قیمت طلا در بازارهای جهانی رو به کاهش است، اما از آنجا که ما یک کشور در حال پیشرفت هستیم. همیشه سعی می کنیم از بقیه مردم جلوتر باشیم .بنابراین قیمت طلا را هم بالاتر از همه جا نگه می داریم

انتخابات، خبر داغ این روزها انتخابات است
اینجا شنیدن واژه " انتخابات ریاست جمهوری" ناخود آگاه خاطرات تلخ و شیرین زیادی را برایمان تداعی می کند
اولین خاطره ای که من از انتخاب رئیس جمهور دارم برایم بسیار شیرین و پر هیجان است. من فکر می کردم یک موج نو در جامعه ایجاد شده، یک جریان اصلاح طلب که خواستار دموکراسی ، آزادی بیان و تغییر در جامعه است. من و دوستانم چنین می اندیشیدیم که تغییر بنیادین در شرف وقوع است و به زودی در یک جامعه آزاد زندگی می کنیم و دیگر نگران تارهای مویمان و یا قد مانتو هایمان و...نیستیم.سخنرانانی که به مدرسه ما می آمدند وعده های شیرین زیادی درباره آزادی بیان، دموکراسی و حقوق زنان می دادند
یک مجله ورزشی بانوان برای نخستین بار در مدرسه امان توزیع شد. در یکی از صفحات آن از قول امام جمعه شیراز نوشته بود که :« چرا زنان نباید برنامه ورزشی خاص خود داشته باشند، آنها باید شبکه های تلویزیونی مخصوص به خود داشته باشند و ...» با خواندن این مطلب خیلی خوشحال بودم.با خودم می گفتم یعنی روحانیون متجدد و نو گرا هم وجود دارند. شاید بزودی زنان هم در خیابان اجازه دوچرخه سواری را داشته باشند و یا بتوانیم از تلویزیون مسابقات ورزشی بانوان را تماشا کنیم. -البته می دانم زنان ایرانی می توانند در مسابقات جهانی حضور داشته باشند، اما دلمان می خواست که در داخل ایران هم چنین امکاناتی داشته باشیم- ما خیلی خوش باور بودیم ، حتی مسابقات سوارکاری بانوان که آن روزها از شبکه سوم سیما پخش می شد ، حذف گردید
اگر چه من هنوز آقای خاتمی و تفکر گفتگوی تمدن ها را دوست می دارم و یاد آوری خاطرات آن روزها، آن شور و اشتیاق ، هیجان ، استرس و نگرانی ها، سینمای نو اندیش و فیلم هایی چون متولد ماه مهر، اعتراض و...برایم شیرین است. اما آن هم شور و اشتیاق و هیجان ، همان سالها با تعطیلی روزنامه ها ، قتل های زنجیره ای و دستگیری روزنامه نگاران و از دست دادن عزیزانمان به یأس و نا امیدی تبدیل گردید. من می دانم که ایشان تلاش خود را برای اصلاح طلبی و دموکراسی در جامعه را به کار بردند، اما جامعه ما از گروه های متفاوتی تشکیل شده است که هر کدام بر مواضع خود پافشاری می کنند
 سعی می کنم خوش بین باشم اما با توجه به تجربیات این سالها حس می کنم بعید است کسی بتواند دگرگونی خاصی در جامعه ایجاد کند چرا که با مخالفت سایرین مواجه می گردد.اما به هر حال امیدوارم  انتخابات خوب و همراه با سلامتی ؛ آرامش و اطمینان خاطر داشته باشیم

دیدی موزیلا منم یک پست در مورد رویدادهای هفته نوشتم فکر نکن فقط خودت بلدی
 
   

 با احترامات فراوان                                   
م.ت                                        
       
                                     
 

 
 

0 comments:

Post a Comment

Recent Posts

My Blog List

Blog Archive

Powered by Blogger.

Text Widget

Copyright © iIslandbooks | Powered by Blogger

Design by Anders Noren | Blogger Theme by NewBloggerThemes.com