This blog is about books, eBooks , my memories .

Thursday, May 9, 2013

تولد و انتخابات-4


سلام پارمیس عزیزم

هر چند پنج شنبه ها در باره انتخابات می نوشتم، اما این روزها فرصتی برای مرور خاطرات انتخاباتی نداشته ام، چرا که به مرور خاطرات سالی که بر من گذشت پرداخته ام

فردا یک سال بزرگتر می شوم و شاید هم کوچکتر، یکی از پیشنهادات کتاب « بیندیشید و در آرامش ثروتمند شوید»  این بود که هر سال یک سال از سنمان در ذهنمان کم کنیم ( فکر می کنم سرانجام روزی به اعداد منفی می رسم.) هنری فورد هم گفته است: « بزرگترین کار در زندگی ، جوان نگه داشتن ذهن است. »  دوست دارم تا پایان عمر ذهنی جوان و مشتاق داشته باشم. کتاب خواندن و شور و شوق یادگیری مطالب جدید، گام خوبی برای رسیدن به این هدف است

گفتم :کتاب، نمایشگاه کتاب را به یاد آوردم ، من به نمایشگاه کتاب نرفتم. فکر می کنم با این قیمت  بالای کتابها بهتر است به کتابهای الکترونیکی روی بیاورم که البته آورده ام( فری ایبوک). هر چند که هنوز در کتابخانه برادرم کتابهای فراوانی است که هنوز آنها را نخوانده ام. اما برادرم مثل همیشه به نمایشگاه رفت و تعدادی کتاب مفید و خواندنی به کتابهایش افزود. هرچند که تعداد کتابهای امسالش بسیار کمتر از سالهای پیشین بود

قیمت بالای کتاب و گرانی کاغذ: شروع این وبلاگ با گرانی کاغذ و صحبت از تحریم همراه بود. وقتی شنیدیم که قرار است که تحریم شویم می دانستیم که وارد بحرانی بزرگتر می شویم . من و هم نسلانمان فرزند تحریم هستیم . از کودکی طعم تحریم را چشیدیم و به آن خو گرفتیم . حــــس می کنم با این اوضاع در لحظه مرگ هم به تحریم می اندیشیم. محاصره اقتصادی کشورمان را از وابستگی رهایی بخشید، اما طعم تلخ تورم را هر روز بیش از پیش حس می کردیم . فکر می کنم برای مقابله با این تورم تنها دو راه داری؟ یا  ثروتمند باشی و یا  یک خلافکار ماهر. چون همیشه قیمت ها از تو جلوتر هستند. می دانم که رئیس جمهور کنونی نهایت کوشش خود را انجام داد که اثر تحریم را خنثی کند، اما وقتی می دیدیم که محصولات کشاورزی که در داخل ایران تولید می شوند، قیمت های نجومی یافته اند، حق داشتیم که از عملکرد دولت و سیاستهایش ناراحت باشیم

امیدوارم رئیس جمهور آینده بیشتر به منافع مردم ایران بخصوص طبقه محروم جامعه بیندیشد. در هنگام تحریم آسیب جدی به قشر مرفه جامعه وارد نمی شود. اما طبقه ضعیف جامعه که در هنگام جنگ در صف مقدم هستند و در هنگام صلح بار اصلی تولید و سازندگی را به دوش می کشند، در هنگام تحریم و افزایش قیمت ها زودتر از دیگران پژمرده و شکسته می شوند. لطفاً  نا امیدشان نکنید

فقر بیماری وحشتناکی است. بیماری که به تدریج هر آنچه که داری بی رحمانه از تو می ستاند. نگاهی به زندانها و کانونهای اصلاح و تربیت چهره واقعی و کریه فقر را در سوق دادن انسانهای پاک به سوی اعمال مجرمانه و تبهکارانه نمایان می سازد. لطفاً بیشتر به انسانهایی که اکنــون خوب و بی گناه هستند بیندیشید

همه ما خواهان آزادی و ســربلندی ایــــران هستیم، هیچ یک از ما تسلیم شدن در برابر هیچ ملتــــی را نمی پذیریم. اما می دانیم که آب از سنگ قدرتمند تر است. آب با نرمی و انعطاف پذیریش آرام آرام سنگ سخت را به تسلیم وامی دارد. شاید گاهی اندکی منعطف بودن نتیجه فوق العاده ای داشته باشد. من آب بودن را به سنگ بودن ترجیح می دهم
گفتم آب ، پیروزی استقلال را به همه ی آبی ها تبریک می گویم. و از مدیریت باشگاه ، مربی دلسوز و تمام بازیکنان و هواداران آبی متشکرم. آبــــی باشید، آبــــی بمانید و به آبـــــــی بودنتان افتخار کنید

با بهترین آرزوها                                           

 M.T                                            
 



تشکر ویژه

همیشه موقع تولدم خیلی هیجان زده می شوم . من واقعاً  تولدها را دوست دارم، تولد یک انسان ِ، یا که موجود زنده مثل یک گل، یا یک موجود غیر زنده مثل یک کتاب خیلی قشنگ است.من حس می کنم همه ی کتابها ، کامپیوترها و خلاصه همه ی اشیاء حس دارند
موقع تولدم فقط به  تشکر فکر می کنم. متشکرم که یک سال دیگر را پشت سر گذاشتم، طلوع خورشید را 366 بار حس کردم و نغمه پرندگان ، شکوفه زدن درختان ،پرواز پرندگان و تولد گربه های کوچولو را شنیدم و دیدم
 متشکرم که با دوستان خوب وجدیدی آشنا شدم و متشکرم که با مرور خاطراتم دوستان قدیمی ام را بیشتر به یاد آوردم
متشکرم از شما که با خواندن متن هایم به من انرژی بیشتری برای نوشتن دادید

متشکرم از جی میل و البته جی  ام دوست جدیدم . چون تمام پست هایم را اخیراً با ایمیل فرستاده ام( خوب ، چون فیلتر شکن ما بیشتر اوقات کم می آورد) امیدوارم من و شما هیچ وقت کم نیاوریم

با تشکر
( با تشکر از موزیلا فایر فاکس یک هفته بود که از دوستم تشکر نکرده بودم)m.t

 
 

0 comments:

Post a Comment

Recent Posts

My Blog List

Blog Archive

Powered by Blogger.

Text Widget

Copyright © iIslandbooks | Powered by Blogger

Design by Anders Noren | Blogger Theme by NewBloggerThemes.com