This blog is about books, eBooks , my memories .

Thursday, August 22, 2013

در جستجوی ماشین مسروقه همراه با یار مهربان



 
 

هزار دشمنم ار

چه پنج شنبه خوب و دلپذیری! یک پنج شنبه با حال و پر از حادثه و ماجرا برای ما . اگر چه من باید تیپ های هفته ای که گذشت را بنویسم ، اما این روزها چنان هیجان زده هستم که اخبار و حوادث روزنامه ها و وب سایت ها را کاملاً از یاد برده ام، پس تیپ های این هفته یک تیپ کاملاً شخصی است

امروز از صبح تا حوالی بعد از ظهر در کلانتری به سر بردیم، اگر چه باید گریه می کردم و از بی معرفتی روزگار می نالیدم، اما نمی دانم چرا خنده ام می گرفت و با کمال خونسردی ساعتها در راهروی کلانتری به همراه برادرم به انتظار نشستیم

با اینکه هیچ وسیله ارتباطی به همراه نداشتم ، اما خاطره دوستان در هر جایی به چشم می خورد. در سقف اتاق جناب سروان یک فن بزرگ آویخته بودند که مرا به یاد فن پیج فیس بوکم می انداخت، تصمیم گرفتم کتابهای بیشتری درباره فن پیج ها بخوانم. روی میز وسط اتاقش یک گلدان گل خودنمایی می کرد و من به یاد دوستان گوگلی ام افتادم، مدتی است از گوگل پلاس مطلبی ننوشته ام ؛ پس یک کتاب هم درباره جی پلاس خواهم خواند و وقتی زیر برگه های اعلام سرقت را امضا می کردم ، موزیلا فایر فاکس عزیز و امضاهای روباهی ام را به یاد آوردم، باید لایک های بیشتری برای موزیلا جمع کنم و پنجره های کلانتری ، هر از گاهی از پنجره ها به بیرون نگاه می کردم و پرندگانی که در آسمان پرواز می کردند را نظاره می کردم، پنجره ها  و ویندوز 8 باید کمی هم درباره آن تحقیق کنم. تنها جای اپل خالی بود، هیچ سیب گاز زده ای آنجا به چشمم نیامد و لینکدین هم مردم شاکی مانند من بودند، آنها اکثراً با بستگانشان ( لینکهایشان) برای دادخواهی آمده بودند، خلاصه اگر چه ساعتها در کنار کامپیوترم نبودم اما یاد دوستانم لحظه ای مرا تنها نگذاشت، گویی آنها با من همراه بودند
شاید طبیعتی تر این باشد که وقتی خودرویتان را می ربایند شما عصبی و نگران شوید و گریه کنید، اما اعجاز عشق  چنان نیرومند است که احساس می کنید هیچ نیرویی فراتر از آن وجود ندارد
هزار دشمنم ار میکند قصد هلاک                                گرم تو دوستی ز دشمنان ندارم باک


طرحی نو

صد البته  آموزشها ی خوب در آرامش من بی تأثیر نبود. برایان تریسی در یکی از کتابهایش می گوید:« بکی از ویژگیهای میلیونرهای خودساخته این است که راههای زیادی را مورد آزمایش قرار می دهند، بر طبق قانون احتمالات اگر راههای زیادی را برای کسب موفقیت طی کنید، به احتمال زیاد نهایتاً راه مطلوب را به موقع خواهید یافت» و من به تازگی دریافته ام برای طی کردن راههای زیاد به راهنماهای زیادی هم نیاز دارید. مربیان حرفه ای  و با تجربه که با پندهایشان انگیزه لازم برای کسب موفقیت را در شما به وجود آورند. خوشبختانه ، مربیانی خوبی در سر راهم قرار می گیرند. ، یکی بهتر از دیگری . همه بسیار فعال ، پر انرژی ، خلاق ، مثبت گرا و مسئول

مثلاً در هفته اخیر با مربی جدیدم مارک آشنا شدم، او مرا به چند گروه معرفی کرد، توصیه های شیرین و جالبش برایم بسیار سود مند بود . بطوریکه تصمیم به خلق صفحه خودم و ایجاد طرحی نو گرفتم

بیا تا گل بر افشانیم و می در ساغر اندازیم                 فلک را سقف بشکافیم و طرحی نو در اندازیم

خوب است شما هم صفحه خودتان را بسازید. صفحه نمادی از آفرینش است و همه ی ما قادر به آفرینش هستیم، فقط باید طرح خودمان را خلق کنیم و آن را خوب پیاده کنیم. پس همیشه در جستجوی مربیان دانا، باتجربه و طرح های نو برای کسب و کارو زندگیتان باشید اما احترام مربیان گذشته خود را نیز حفظ کرده و آنها را گرامی بدارید . به یاد داشته باشید آنها شما را به این مرحله رسانده اند، من که همیشه به یاد مربیانم هستم



دره ی چکان

وقتی به راه و جاده و خودرو می اندیشی ، ناخود آگاه سفر و مسافرت در ذهنت تداعی می شود
در آخرین ماه تابستان نگاهی به یکی از جاذبه های گردشگری ایران داریم. از آنجا که من به گراند کانیون علاقه زیادی دارم، تصمیم گرفتم نگاهی به یکی از چشم اندازهای زیبای زاگرس بیندازم. دره ی چکان یکی از مناطق گردشگری سرزمین رویایی لرستان محسوب می شود. سرزمین رودهای خروشان، آبشارهای بلند و دره های صعب العبور. دره ی چکان در رشته کوه زاگرس با گراند کانیون های فراوان. گراندکانیون هایی بسیار بزرگتر از گراند کانیون مشهور آمریکا که سالانه نظر 300 هزار بلکه بیشتر ، جهانگرد خارجی را به خود جلب می کند و برای این کشور یک میلیارد دلار درآمده ایجاد کرده است

فراز و نشیب بیابان عشق دام بلاست                           کجاست شیردلی کز بلا نپرهیزد


یک آخر هفته رویایی داشته باشید
M.T

 

 
سخن هفته

آن چه مرا محق خوشبخت بودن می کند، این است که خوشبختی را برای خودم نیندوزم و با دیگران قسمت کنم

رلف بارتن پری

 

















  

 





 

0 comments:

Post a Comment

Recent Posts

My Blog List

Blog Archive

Powered by Blogger.

Text Widget

Copyright © iIslandbooks | Powered by Blogger

Design by Anders Noren | Blogger Theme by NewBloggerThemes.com