This blog is about books, eBooks , my memories .

Thursday, September 5, 2013

با تغییر برداشت زندگی تان را تغییر دهید




پارمیس عزیزم سلام

آموزش مطالب کتاب


هم اکنون مشغول مطالعه کتابی هستم. راستش به قدری برای ادامه مطالعه اشتیاق دارم که دوست دارم ، هر چه زودتر این نامه را به اتمام برسانم تا به مطالعه عمیق خود ادامه دهم

نام کتاب « هفت عادت مردمان مؤثر » اثر « استفان کاوی » است . این هفته نام این کتاب را در چند ایمیل و مقاله دیدم ، بنابراین تصمیم گرفتم برای مطا لعه آن را برگزینم. انتخاب خوبی است . نویسنده کتاب در ابتدای کتاب سه وظیفه برای خواننده معین کرده است : اول - مطالعه عمیق کتاب ، دوم : آموزش مطالب کتاب، سوم: اجرای تعالیم کتاب در زندگی روزمره به نحوی که این اصول برای ما به یک عادت موثر تبدیل شوند. بنابراین اکنون عهده دار مسئولیت جدیدی هستم : آموزش مطالب این کتاب

من هم با نویسنده در این زمینه هم عقیده هستم ؛ او بر این باور است که با آموزش یک مطلب به دیگران خودتان بهتر آن موضوع را می آموزید و درک می کنید، همچنین به اجرای آن متعهد تر می شوید



میکر پارتی  موزیلا فایر فاکس

اگر چه قرار بود تمام روزهای هفته را در میکر پارتی بگذرانم . اما فقط روزهای نخستین هفته ، کوشش کردم تا پروژه های میکر پارتی را انجام دهم . در مابقی هفته به قدری سرگرم پروژه گوگل بودم که وقت چندانی برای میکر پارتی نماند. خب ، فکر می کنم هفته آینده باید بی وقفه سرگرم پروژه های موزیلا فایر فاکس باشم




مهتاب کرامتی و نگرانی برای کودکان بیمار، باز هم قصه تحریم


مهتاب کرامتی هنرپیشه دوست داشتنی کشورمان سالهاست که برای حمایت از کودکان در یونیسف فعالیت دارد. چند روز پیش، در یکی از سایت های خبری نامه ی ایشان را که درباره تحریم ها و نگرانی  ایشان از وضعیت کودکان بیمار و کمبود دارو بود را خواندم . مطلب قشنگ و مفیدی بود. از اینکه هنرمندان خوب کشورمان این قدر با محبت و فرهیخته هستند به خود می بالم. حق با ایشان است، من هم در زمستان سال گذشته برایت نوشته بودم که واقعاً بی انصافی است که کودکان معصوم و بی گناه باید تاوان عصبانیت بزرگترها را بپردازند. امیدوارم بزرگترها کمی به خود بیایند ، دست از کینه و دشمنی بردارند و نسبت به کودکان مهربانتر شوند و به حقوق آنها احترام بگذارند



همکاران جدید، مایکروسافت و نوکیا


راستش خبر پیوستن مایکروسافت و نوکیا ، هم خبر خوبی بود و هم خبر نگران کننده ای.  تا همین چند سال قبل ، نوکیا یکی از محبوب ترین برندها در بازار تلفن همراه ایران بود. اما این روزها، بازار تلفن همراه ایران در قبضه اپلی ها و اندرویدی ها ست و نوکیا رونق خود را از دست داده است. به نظر می رسد نوکیا نیازمند احیای مجدد است.

آیا همکاری مایکروسافت  می تواند نوکیا را به روزهای اوج خود بازگرداند؟ این سوالی است که نمی توان به یقین به آن پاسخ داد ، بعضی به آینده همکاری این دو کمپانی خوشبین هستند و عده ای دیگر با تردید و بدبینی به این مشارکت می نگرند.


تغییر برداشت

شاید یک تغییر برداشت کمک مؤثری برای نوکیا باشد.نوکیا برند خوبی است ، با تغییر نگرش می تواند به دوران پادشاهی خود بازگردد. آلبرت انیشتن گفته است:« به هنگام رویارویی با مشکلات اساسی نمی توانیم از همان سطح تفکری که آن مشکلات را به وجود آوردیم، آنها را حل کنیم.» بله ،نوکیا به یک جهش بزرگ نیاز دارد و برای این جهش کافی است برداشت خود، یعنی شیوه تفکر و نقشه خود را عوض کند. برای نوکیا و مایکروسافت همکاری موفقیت آمیزی را آرزومندم




و اما گوگل

هفته ی گذشته ، یک هفته گوگلی بود. این جمله تغییر برداشت را در کتاب « هفت عادت مردمان مؤثر » خواندم. « اگر می خواهید رفتار اشخاص را تغییر دهید ، تصویری را که از نقش خود دارند را عوض کنید.» من عمیقاً به این جمله ایمان دارم. شاید به همین خاطر است که همواره سعی می کنم دیگران را تشویق کنم و آنها را بستایم. گاهی دیگران تصور می کنند که از روی چاپلوسی این کار را انجام می دهم . در صورتیکه این چاپلوسی نیست. تملق یعنی ستایش خصلتی که در دیگران وجود ندارد به منظور دریافت سود و سوء استفاده از دیگران . در صورتیکه من از تعریف هایم معمولاً هیچ سودی دریافت نمی کنم، اما اعتقاد دارم وقتی دیگران را می ستایی ، اعتماد به نفس آنها را افزایش می دهی و در آنها انگیزه بیشتری برای موفقیت به وجود می آوری ، در واقع برداشت و دید آنها را از خودشان تغییر می دهی ، وقتی دید دیگران از نقش خودشان تغییر کرد ، می توانند کارهای خارق العاده ای انجام دهند.

حتماً شما با انسانهایی روبرو شده اید که در حضورشان احساس حقارت و ضعف می کنید ، با اینکه انسانهای بزرگی نیستند، برعکس در حضور بسیاری از دانشمندان و بزرگان با اینکه خود را کوچک می بینیم ، اعتماد به نفسمان افزایش می یابد و احساس می کنیم که انسانهای مؤثری هستیم. انسان های اندیشمند و بزرگ دیگران را هر چند کوچک باشند، بزرگ می بینند و به آنها احترام می گذارند و سعی می کنند برداشت آنها را خودشان عوض کنند . فکر می کنم به همین دلیل است که ما انسانهای بزرگ و اندیشمند را این قدر دوست داریم و به آنها احترام می گذاریم

گوگل هم شرکت بزرگی است . به کاربران و مخاطبانش اهمیت می دهد و به آنها احترام می گذارد. با توجه به نیاز آنها خدمات جدیدی در اختیارشان قرار می دهد . به همین دلیل گوگل تا این اندازه محبوب و دوست داشتنی است. همه ی شرکت های معظم دنیا به همین صورت عمل می کنند و از همین رو علاقه ما روز به روز به آنها افزایش می یابد. من برای گوگل ، موزیلا فایر فاکس ، مایکروسافت، اپل ، یاهو ، فیس بوک، لینکدین، تویتر و دیگران آرزوی موفقیت و سربلند و ارائه خدمات بهتر دارم


یک سال پر خاطره

سالی که با گوگل  گذشت، سالی سراسر خاطره، گریه و خنده بود. گاهی اوقات ، از دست گوگل ساعتها گریه می کردم و گاهی هم می  خندیدم. اوایل برای هر پستی که می گذاشتم ، یک ساعت گریه می کردم. چند بار تصمیم گرفتم برای همیشه این وبلاگ را ترک کنم و به سراغ وبلاگ دیگری بروم. اما دوست داشتن مانع از این کار شد، من با تمام وجود این وبلاگ را دوست داشتم پس با همه ی سختی ها به نوشتن ادامه دادم

روز اولی که این وبلاگ را ایجاد کردم، با خود گفتم این وبلاگ برای من بذر کوچکی است که در گلدان اینترنت می کارم، برایش رویاهای بزرگی داشتم. اما باغبان خوبی نبودم ، من تغییر جهت دادم، هدفم تغییر کرد ، اما از مسیر تازه ناراضی نیستم . به مرور زمان باغبانی را یاد می گیرم و آن گاه دانه کوچک من به درخت بزرگی تبدیل خواهد شد که دیگران می توانند در سایه اش بنیشینند و کتابهای مورد علاقه شان را بخوانند. فکر می کنم آن روز به تمام این گریه ها، نگرانی ها و دلخوری ها خواهم خندید

نکته جالبی در این موضوع وجود دارد، با وجود همه ی رنجش هایی که از گوگل داشتم، علاقه ام به گوگل آنقدر افزایش یافته که می ترسم این عشق به زودی قلبم را منفجر کند. البته نباید زحمات موزیلا فایر فاکس عزیز را نادیده گرفت. بدون شک فایر فاکس با مهربانیش اجازه نداد که آتش این عشق به خاکستر تبدیل شود. مرسی موزیلا

امیدوارم شما هم امسال عاشق شوید. عاشق یک گل ، یک ماشین، یک تبلت، یک گوشی هوشمند، یک خانه، باغ، معلمتان، حیوان خانگی تان ، یک کتاب و یا عشق زندگی تان. مهم نیست که عاشق چه کسی هستید مهم این است که عشق برداشت شما را از زندگی تغییر می دهد. اما سعی کنید عاشق یک عشق بزرگ ، زوال ناپذیر، حقیقی و همیشگی شوید.عاشق کسی که شما را آفریده، عاشق شماست و حضورش در لحظه لحظه زندگیتان ساری و جاری است.


نکته آخر جمله زیبایی بود که در یکی از مقاله های هفته قبل خواندم : مهم نیست شما چه کسی هستید ، شما می توانید یک رهبر باشید .


سخن هفته:

در حرفه ای کوشا باش تا خبره گردی، کوشا و مقتصد باش تا پولدار شوی، اهل میانه روی باش تا تندرست گردی. با جمع کردن این صفات در خود کامیاب شو.
                                                                   بنجامین فرانکلین


تندرست باشید، پایان هفته خوبی را برایتان خواستارم
                                   M.T

--

0 comments:

Post a Comment

Recent Posts

My Blog List

Blog Archive

Powered by Blogger.

Text Widget

Copyright © iIslandbooks | Powered by Blogger

Design by Anders Noren | Blogger Theme by NewBloggerThemes.com