This blog is about books, eBooks , my memories .

Wednesday, October 23, 2013

علی ای شگفت خلقت




عید غدیر بر عاشقان ولایت و دوستداران عدالت مبارک




ابن عباس  گوید که رسول خدا ( صل الله علیه و آله ) فرمودند : ای علی من شهر علمم ، و تو درب آن شهری ، و هرگز داخل این شهر نتوان شد مگر از درب آن، ای علی دروغ می گوید کسی که پندارد مرا دوست دارد، در حالی که با تو دشمن است، زیرا که تو از من هستی و من از تو هستم . گوشت و خون و روح و باطن و آشکار تو از گوشت و خون و روح و باطن و آشکار من است. ای علی تو امام امت من و خلیفه ی من بر ایشان خواهی بود....    ینابیع الموده 1/112



عایشه می گوید: رسول خدا (صلی الله علیه و آله ) فرمودند : حق با علی و علی با حق است ، پس هیچگاه این دو از هم جدا نمی شوند تا اینکه در کنار حوض کوثر بر من وارد شوند               مناقب ابن مردویه /115



شگفتا! به خدا که هماهنگی این مردم در باطل خویش و پراکندگی شما در حقّ خود ، دل را می میراند و اندوه را تازه می گرداند. زشت بادید و از اندوه برون نیایید! که آماج تیر بلایید بر شما غارت می برند و ننگی ندارید ، با شما پیکار می کنند و به جنگی دست نمی گشایید . خدا را نافرمانی می کنند و خشــنودی می نمایید . اگر در تابستان شما را بخوانم ، گویید هوا سخت گرم است؛ مهلتی ده تا گرما کم تر شود . اگر در زمستان شما را فرمان دهم ، گویید سخت سرد است ؛ فرصتی ده تا سرما از بلاد ما به در شود . شما که از سرما و گرما چنین می گریزید ، با شمشیر آخته کجا می ستیزید؟              نهج البلاغه، خطبه ی جهاد





 پیامک های  غدیر



بی علـــــی، اســـــلام تمثالی بود                         در مثل چون طبل تو خالـــــی بود
بی علـــی اصل عبادت باطل است                      بی علی هر کس بمیرد جاهل است



عـلی ای شگفت خلقت که نـــشــانه ای خدا را    چـه توان تو را سرودن بجز از علی اعلا
 چه شود دوباره گیری شب عیــــــد دست ما را  به نشان آن که دادی به گدا نگیــــن والا


غدیر هدیه ی نور از خدا به پیغمبر                        غدیر نقش ولای علی به سینه ی ماست
غدیر کعبه اهل سما و اهل زمـــین                      غدیر قبـله اهل زمــــین و اهل ســـماست




 به خطای دیگران شاد مشو که همیشه از تو درستکاری سر نزند
                                                                              حضرت علی (ع)



ای آن که علی علی کنی، کیســت علــی؟           آن کس که تواش وصف کنی نیست عـلی
یک روز بزی ، چنانکه می زیست علـــــــی             آن گاه بیـــا بگو به ما ، کیست علـــــــــی


 
بهترین شاد باش ها

                                                                                                                            M.T


--

0 comments:

Post a Comment

Recent Posts

My Blog List

Blog Archive

Powered by Blogger.

Text Widget

Copyright © iIslandbooks | Powered by Blogger

Design by Anders Noren | Blogger Theme by NewBloggerThemes.com