This blog is about books, eBooks , my memories .

Thursday, October 2, 2014

گوگل چطور کار می کند ؟


" می خواستم ســــراغ بگیرم از تو که خود پیام تو آمد
می خواستم سلام فرستم زی تو که خود سلام تو آمد

پارمیس جان سلام
حالت چطور است ؟  عیدت مبارک! من خوبم و دوباره در شتابم ، بنابراین گزارشی کوتاه از جالب ترین خبرهای مرا بخوان



یک شــــــــــکر بی حساب خدا را پیوست حالِ بهترِ مادر
همچندِ شکر پیش ، دگر-شکر ، گر شکـّری به کام تو آمد
نوجوان شانزده ساله
عمو جی دی شنبه ی این هفته به سان سالهای گذشته ، شانزدهمین تولد گوگل را با یک نقاشی دیگر جشن گرفت. من از ته قلب تولد گوگل را تبریک می گویم و از ته قلب اعتراف می کنم برخلاف همیشه که از دیدن شاهکارهای جی دی ذوق زده می شدم و ایمیل تبریک می فرستادم ، خیلی خونسرد و با متانت شادی او را نظاره کردم 
سوء تفاهم نشود ، این سردی اصلاً ربطی به دلخوری ها و قهر و آشتی های من و گوگل ندارد ، چون ما هر قدر هم که با هم بد باشیم در غم و شادی کنار هم می مانیم ، ولی روز تولد گوگل روز نامناسبی است ، چند سال قبل یک حادثه ی دلخراش در این روزها برایمان بوقوع پیوست ، بنابراین اصلاً از هفته ی اول مهر خوشم نمی آید
به هر حال ما که تولد گوگل را یک ماه جلوتر جشن می گیریم ، دیگران برایمان فرقی ندارد تولدش اکتبر باشد یا دسامبر . گوگل شانزده سال تولدت مبارک ، حواست باشه ، کم کم داری به سن قانونی می رسی ، از شیطنت دست بردار و سر به راه شو :)  پند مادرانه



گر چه یگانگی ست خوراک ام همگام صبحدم چو نسیمی
بر چهره می رساندم امــــــواج حس می کنم که نام تو آمد

چهره ی هفته
خبرسازترین چهره گوگل در دو هفته ی اخیر کسی نیست جز آقای " اریک اشمیت " رئیس اجرایی گوگل با کتاب جدیدش " گوگل چطور کار می کند " ، اعتراف می کنم که در این دو هفته مقالات بسیاری درباره آقای اشمیت و کتابشان خواندم ، آخرین مقالات مربوط به سفر اخیرشان به کانادا و اعلام کمک 1.5 میلیون دلاری به مدرسه ی خیریه ی Actua است
در ضمن این کتاب را آقای " جاناتان روزنبرگ " مشاور لری پیج نوشته است


" از حال خویشتن ننوشتی بادا که با نشاطی و آرام
با آن نشــــــــاط شاد که در آن آرامش از مرام تو آمد

منم عینکی هستم 

" باری باندز" ستاره ی بیس بال هم به عینک گوگل پیوست ، او سه شنبه ی این هفته تصویری از خودش با گلس زیر آسمان شهر ، در اینستاگرامش به اشتراک گذاشت و نوشت " I'm Glassing " , من هم گلس می پوشم





ملالغتی

خرم دلی دهاد خدای ات و آرامشی شگرف برای ات
خورشیدی از طلوع صدای ات از مشـــرق کلام تو آمد "

یاد کتاب " یوتا بچه وسطی و دردسرهایش " افتادم که همیشه باباش بهش می گفت : بچه این قدر ملالغتی نباش . البته غلط املایی یک بحران جدی است ، علی الخصوص در روزگار دیجیتال ، چون کمتر از قبل به درست نویسی اهمیت می دهیم

 در این مقاله  راهکارهای خوبی برای پیشگیری از این بیماری شایع ارائه شده بود ، چون بسیاری از غلط های املایی ناخواسته و به خاطر سهل انگاری و بی دقتی ماست ؛ پس از اتمام نگارش تقاضانامه آن را یکبار از پایین به بالا بخوانید

در ضمن من خواندن کتابهای " ته کلاس ... " و " در جستجوی دختری عاشق رقصیدن " را تمام کردم ، شاید بعدها خلاصه شان را نوشتم



وظیفه ی روح این است که به آرزوهای خود وفادار باشد ، باید خود را تسلیم شور و شوق اصلی تان کنید
                                                                         دام ربه کا وست ، نویسنده



تعطیلات خوشی داشته باشید
M.T


Google's Eric Schmidt reveals what kind of smartphone he uses



M.T

0 comments:

Post a Comment

Recent Posts

My Blog List

Blog Archive

Powered by Blogger.

Text Widget

Copyright © iIslandbooks | Powered by Blogger

Design by Anders Noren | Blogger Theme by NewBloggerThemes.com