This blog is about books, eBooks , my memories .

Thursday, October 23, 2014

با یک کلید فیزیکی وارد جی میلتان شوید




پنجاه و پنج یک عدد گرمِ گرمِ گرم

حتا از ازدواج دو خورشــید گــرم تر

امّا بشرط این که تو وارونه اش کنی
تا پنـــج ها بچسبد محکم به یکدگر

پارمیس جان سلام

خیلی دور یا خیلی نزدیک ؟

داشتیم؟ ازت توقع نداشتم ؟ می پرسی جریان چیه ؟
شنیدم بعد از مصاحبه ی هفته ی قبل و شنیدن آن خاطره ، رفتی پشت سرم صفحه گذاشتی ، گفتی خانم نویسنده راهش رو بلد نیست ؟ واقعاً که ازت نومید شدم

اصلاً قضیه این طوری نبود که تو گفتی ، اگر خاطره را خوب گوش کرده بودی ، دیگه این حرفا رو نمی زدی. گفتم برای اولین بار بود خانه ی دوستم می رفتم ، فکر می کردم خانه شان خیلی نزدیک است ، چون خودش گاهی پیاده می رفت البته به ندرت. سوار تاکسی که شدیم کمتر از پنج دقیقه بعد دم خانه شان بودیم
خب من مسیر را درست تشخیص داده بودم باید مستقیم جلو می رفتم ، اما مسافت را درست حساب نکرده بودم ، خانه شان خیلی دورتر از حد تصورم بود ، برای همین هر چه رفتم به خیابان اصلی نرسیدم ، اگر پیاده ادامه می دم ، احتمالاً آن روز دیر به مدرسه می رسیدم و از امتحان جا می ماندم . خب به هرحال من خطا محاسبه کرده بودم ، اما تو که نباید فرصت طلب باشی و هر اشتباهی رو برام دست بگیری

از گلایه که بگذریم ، این هفته ، هفته ی پربرکتی بود ، بالاخره شیشه های پنجره با قطرات باران شسته شد ، بهتر است بگویم پر از لکه شد

خواندن کتاب الکترونیکی " killer cupcake " به پایان رسید. در ضمن کتاب " چراغ ها را من خاموش می کنم " اثر " زویا پیرزاد " را هم خواندم. کتاب فوق العاده قشنگی بود، متن کتاب روان و یکدست و خودمانی بود. توصیفات دقیق و دلنشین بود و داستانش هم به قدری جالب و خواندنی بود که تا کتاب را برداشتم یکسره خواندم و خواندم تا به صفحه ی آخر رسیدم

این روزها کتابخوان شدم ، دیشب کتاب دیگری را تمام کردم و دو سه کتاب نیمه کاره هم دارم ، هفته ی قبل به فری ایبوک سر زدم و چند تا کتاب دوست داشتنی برداشتم ، تازه یک کتاب صوتی هم هدیه گرفتم

و اینک خلاصه ی چند خبر بسیار مهم




و بیست و دو ، دست عددهاست ، در دعا
پیوسته در قنوت است با چشــــم های تر

با خیال راحت برای آب نبات چوبی برنامه بنویسید


با آب نبات چوبی شروع می کنیم، گوگل نسخه ی 5.0 اندروید را ارتقا داد. این نسخه با فکر بزرگ طراحی شده ، یعنی در گوشی ، تبلت و تلویزیون قابل اجراست و گروه وسیعی از مخاطبان را به یکدیگر پیوند می دهد ، آب نبات چوبی می گه : « مهم اینه که با هم باشیم ، نه مثل هم .» از اون بهتر این نسخه در تمام دستگاه های نکسوس 4 ، 5 ، 7 ، 10 قابل اجراست




و یازده دو سطر قرینه است ، مثل شعر
یا مثل ریــــــــل های قطار است بیشتر

سایت های دانلود فیلم و آهنگ جزء محبوب ترین سایت های اینترنتی هستند. گوگل قصد دارد این سایت ها را از نتایج جستجو حذف کند. به نظر تو این کار تأثیری در کاهش سرقت آثار هنری دارد؟ خب بی تأثیر نیست ، اما نه خیلی زیاد. فرض کن این سایت ها چند هزار طرفدار داشته باشند، خب حتی اگر لینک ها شون از نتایج جستجو حذف بشه ، هوادارانشان که هنوز امکان دسترسی به این سایت ها را دارند، در ضمن شاید تعداد هوادارانشان بیشتر هم شد

استیو جابز در این باره گفته است :« ما گفتیم : نمی فهمیم چطور باید مردم را متقاعد کرد تا دزدی نکنند. مگر این که آن ها را ترغیب کنیم و نه تهدید. اما ترغیب یعنی ما می خواهیم به شما تجربه ی بهتری ارائه بدهیم ... و این تجربه قراره بابت هر ترانه یک دلار واستون هزینه برداره

ما این جا دکترهای زیادی را داریم که خوب کارشان را بلدند ، اما باور نمی کنیم که حفاظت از محتوای دیجیتالی کار ممکنی است. آنچه جدید است این نظام توزیع اموال به سرقت رفته است که اینترنت نام دارد و به طرز حیرت آوری کاراست
و این که کسی قرار نیست بساط اینترنت را جمع کند. کافی است تنها یک نسخه ی دزدی روی اینترنت باشد . ما این مشکل را به این صورت برای دیگران بیان می کنیم ، یک قفل را بشکن ، هر دری را باز کن . برای شکستن یک قفل فقط یک نفر لازم است






یا مثل نردبان مصـــاریع در غزل
یا مثل ابروان پیوسته ای که هر

ارتفاع تصاویر

می دونستی اگر فقط 12 ساعت عکس هایی را که به اینستاگرام آپلود می شوند ،چاپ کنی ، ارتفاعشان به بلندای قله ی اورست می رسه ؟! باورت می شه دوازده ساعت برابر است با 8848 متر . در یک سال چطور ؟ یک تُک پا برو این سایت





پنج شکسته را به خودش ربط می دهد
و بعد می رود به صد و یــــــــازده سفر

دوست داری با یک کلید واقعی جیمیلت را باز کنی؟ خب این کار شدنی است . کافی است یک USB ویژه ( کلید امنیتی حدود قیمت بین 6 تا 50 دلار) تهیه کنی، این USB می شه کلید ورود تو به جی میل . وقتی USB وارد درگاه کامپیوتر می شه ، امکان دسترسی به جی میلت را داری

البته نگران نباش هنوز برای ورود به حسابت به رمز جی میلت هم نیاز هست ، و اگر خدای نکرده کلیدت را گم کردی ، سارق نمی تواند  وارد جی میلت شود و نامه هایت را بخواند


پنج شنبه و جمعه ی خوشی داشته باشید
M.T

شعر از محمد رضا حاج رستم بگلو





M.T

0 comments:

Post a Comment

Recent Posts

My Blog List

Blog Archive

Powered by Blogger.

Text Widget

Copyright © iIslandbooks | Powered by Blogger

Design by Anders Noren | Blogger Theme by NewBloggerThemes.com