This blog is about books, eBooks , my memories .

Saturday, May 16, 2015

همچنان



سلام، صبح بخیر

همچنان ...


     هر ترانه
                تالابی است
                                از عشق.


 
  هر ستاره
               تالابی است از زمان.
    زمان
              بسته در یک گره.

 
 هر آه
             تالابی است
                            از یک فریاد.
 
                                                  فدریکو گارسیا لورکا
                                                            ترجمه ی احمد پوری
      

______________________________
_________


Saturday

I started this letter ages ago, but I haven't had a second to finish it. Isn't this a nice thought from Stevenson?
            The world is so full of a number of things, I am sure we should all be as happy as kings.

It's true, you know. The world is full of happiness, and plenty to go round, if you are only willing to take the kind that comes your way. The whole secret is in being PLIABLE.  In the country, especially, there are such a lot of entertaining things. I can walk over everybody's land, and look at everybody's view, and dabble in everybody's brook; and enjoy it just as much as though I owned the land--and with no taxes to pay!


صفت
pliable انعطاف پذیر

فعل

to dabble  سرسری کار کردن، رنگ پاشیدن، نم زدن


شنبه
 

مدتهاست که من این نامه را شروع کرده ام و تا حالا حتی یک لحظه هم وقت پیدا نکرده ام تا آن را تمام کنم

به این قطعه توجه کنید ، از استیونستن است

 دنیا چنان سرشار از اشیا گوناگون است که من به طور یقین اطمینان دارم ما می توانیم همچون شهر یاران سعادتمند باشیم

بابا راست می گوید، دنیا سرشار از شادی و نشاط است، مشروط به این که ما هر چه را که پیش آید خوب تلقی کنیم

راز پیروزی در این است که آدم کم توقع باشد، بخصوص در نواحی ییلاقی چیزهای سرگرم کننده و گوناگون بسیار است

من می توانم در زمین مردم راه بروم و به مناظر مردم نگاه کنم و در جویبار مردم آب بازی کنم، درست مثل این که به خودم تعلق دارد، احتیاجی هم نیست مالیات آنها را بدهم



______________________________
_________



M.T

0 comments:

Post a Comment

Recent Posts

My Blog List

Blog Archive

Powered by Blogger.

Text Widget

Copyright © iIslandbooks | Powered by Blogger

Design by Anders Noren | Blogger Theme by NewBloggerThemes.com