This blog is about books, eBooks , my memories .

Friday, April 15, 2016

قاب های زنده ی نکسوس



Image credit: Google


این تــــــــــــرانه بوی نان نمی دهد
بوی حـــــــــــــــــــــــــــرف دیگران نمی دهد
سفـره ی دلـــــــــــم دوباره باز شد
سفـــــــــــــــــــره ای که بوی نان نمی دهد
نامه ای که ساده و صمیمی است
بوی شعر و داســـــــــــــــــــتان نمی دهد:
..... با سلام و آرزوی طول عـــمر 
که زمانه این زمــــــــــــــان نمی دهد .... »

پارمیس جان سلام، خوبی؟

دوباره یک نامه ی کوتاه، ساده، صمیمی و خودمانی دیگر. راستی تولدت مبارک، کاشکی که صد ساله شی! بهتر نبود به جای تصویر قاب های زنده ی گوگل ،عکس کیک تولدت را می گذاشتم؟ واقعیتش فرصت نکردم، برایت کارت تبریک بسازم، آخر سرگرم طراحی داستان تازه ام بودم ( و هستم)، قول می دهم جبران کنم. بیا برویم سراغ گزارش هوا شناسی این هفته:

« آسمان تعطیل است
                                        بادها بیکارند
              ابرها خشک و خسیس
                                             هق هق گریه ی خود را خوردند

من دلم می خواهد
                        دستمالی خیس
                                            روی پیشانی تبدار بیابان بکشم

دستمالم را اما افسوس
                                   نـــــــــــــــان ماشینی
                                                                   در تصـــــــرف دارد
          
       ....
             ....
                     ....
                                          آبروی ده ما را بردند! »

هر چند امروز آسمان نیمه تعطیل بود، هفته ی پربارانی را پشت سر گذاشتیم. چند روز حسابی بارید، موزاییک های باران خورده ی کف حیاط گواه این ادعا هستند! دیشب باد، شاخسار درخت توت را چنان محکم  به شیشه های پنجره می کوبید، که گربه ها هم به هراس افتادند و شروع کردند به جیغ کشیدن، یکی شون هنوز از شوک درنیامده است. طفلی، هر چند دقیقه ی یک بار بلند بلند میو میوهای نامفهومی را بلغور می کند.

 گمان می کردیم با آن حملات وحشیانه، امروز آن قدر ببارد که سیل جاری شود. آسمان صاف امروز ثابت کرد که کاملاً در اشتباه بودیم و جمعه همه جا تعطیله، حتی آسمان.

سبز

خوشا هر باغ را بـــــارانی از سبز
خوشا هر دشت را دامانی از سبز

برای هر دریچه سهمی از نــــــور
لب هر پنجره گلدانی از سبـــــــــز

 با وجود بارندگی های روزهای اخیر، بعید می دانم سدها پر شده باشند، بس که پیشانی کشورمان تبدار است. به هر حال به امید روزهای سبز و بارانی، آمین! حالا برویم سراغ تازه ها ی گوگل.


ای روزهای خوب که در راهید!
ای جاده های گمــشده در مه!
ای روزهای ســــــــخت ادامه!
از پشــــت لحظه ها به درآیید!

ای روز آفتابی!
ای مثل چشم های خدا آبــی!
ای روز آمدن!
ای مثل روز، آمدنت روشـــن!

این روزها که می گذرذ، هر روز
در انتظار آمدنت هستم!

اما
با من بگو که آیا، من نیز
در روزگار آمدنت هستم؟

اندروید N

سیزدهم آوریل یعنی دو روز قبل، جدیدترین پیش نمایش اندروید N عرضه شد، نسخه ی آزمایشی اندورید N ماه قبل منتشر شده بود، در تازه ترین ویرایش اندروید N، چند خطاها برطرف شده و چند تا ویژگی تازه هم اضافه شده است. برای دریافت نسخه ی بتای اندروید به این آدرس بروید: Android Beta Program


دیروز
ما زندگی را
به بازی گرفتیم

امروز، او
                 ما را ...
        
          فردا؟



دستیابی به اهداف با تقویم گوگل



دردهای من
گرچه مثل دردهای مردم زمانه نیست
درد مردم زمانه است

مردمی که چین پوستین شان
مردمی که رنگ روی آستین شان
مردمی که نام هایشان
جلد کهنه ی شناسنامه هایشان درد می کند


من ولی تمام استخوان بودنم
لحظه ی ساده ی سرودنم
درد می کند

راز معبد آفتاب کتابی بود که این هفته خواندم



M.T☺☺
اشعار از قیصر امین پور


              💞 هفته ی خوبی داشته باشید💞











Google introduces customizable Nexus phone cases



M.T

0 comments:

Post a Comment

Recent Posts

My Blog List

Blog Archive

Powered by Blogger.

Text Widget

Copyright © iIslandbooks | Powered by Blogger

Design by Anders Noren | Blogger Theme by NewBloggerThemes.com