This blog is about books, eBooks , my memories .

Thursday, June 13, 2013

دائو د جینگ در آخرین پنج شنبه




پارمیس عزیزم

امروز آخرین پنج شنبه انتخاباتی است. اولین پنج شنبه را با جشن دوستان و انتخابات آغاز کردم - جالب است اولین پنج شنبه بعد از تولد تو بود و آخرین پنج شنبه پس از تولد سمی است- می خواهم آخرین پنج شنبه را هم به همان صورت خاتمه دهم. درباره من ، دوستانم و انتخابات

موزیلای عزیز، مثل همیشه یکشنبه ها با آخرین خبرهای هفته ای که گذشت از راه می رسد.اگرچه به تازگی فیلم جدیدی از موزیلا ندیده ام، اما نکته های فراوانی از او یاد گرفته ام، مثلاً می توانم با نگه داشتن کلید کنترل و کلیک روی یک لینک آن را در تبی جدید باز کنم و خیلی نکته های دیگر. امیدوارم بعد از انتخابات فرصت کافی برای دیدن فیلمهای جدید موزیلا داشته باشم

گوگل: خدا را شکر، همه چیز بین من و گوگل تا حدی عوض شده است، فکر می کنم اختلافاتمان خیلی کمتر شده است، اگر چه بیشتر روزها نمی توانم ایمیلم را باز کنم و خیلی وقتها هم مجبورم آن را در حالت کلاسیک باز کنم، اما از آنجا که من هر روز ایده هایم را برای جی دی می فرستم و مجبورم درباره ی ایده های جدیدتر فکر کنم، دیگر فرصتی برای قهر و آشتی با گوگل برایم نمی ماند، فکر می کنم ما به یک تفاهم نسبی رسیده ایم، هرچند هنوز هم از اینکه نمی توانم وبلاگم را ببینم و هر روز خطای 403 را می بینم ، از گوگل کمی و از مسئولان مربوطه که آزادی های ما را محدود کرده اند، خیلی دلخورم

گیدئون، مدتی قبل آخرین فیلمش را همراه با خنده همیشگی اش فرستاد. البته چون نتوانستم یوتیوب را باز کنم ، پس فیلم را هم متأسفانه ندیدم، امیدوارم روزی به راحتی یوتیوب را هم ببینیم

فری ایبوک، مثل همیشه با ایمیل ها هفتگی اش لیست آخرین کتابهای الکترونیکی سایت را برایم ارسال می کند. فری ایبوک را دوست دارم ، چون هم مکانی برای خواندن کتاب است و هم مکانی برای پرورش استعداد نویسندگی .نویسندگان مبتدی می توانند از طریق این سایت و یا سایت های مشابه به دنیای نویسندگان بپیوندند. خب، البته همه می توانند بنویسند، اما نویسنده خوب و حرفه ای شدن، کار خیلی خیلی سختی است، به صبر زیاد ، پشتکار فراوان و خلاقیت فوق العاده و ... نیاز دارد. امیدوارم پس از انتخابات بتوانم بیشتر درباره ی کتابهای الکترونیکی که می خوانم، بنویسم

از دوستان فیس بوکی هم هیچ خبری ندارم، چون نمی دانم آخرین باری که فیس بوکم را دیدم، دقیقاً چه روزی بود، احتمالاً عمو فیلتر شکن می داند. کار عمو فیلتر شکن درست است. اما من نمی دانم، او دقیقاً چه روزی عکس العمل ، عملش را به اصطلاح پس می دهد. چون طبق قوانین فیزیک هر عملی عکس العملی دارد، امیدوارم روزی عمو فیلتر شکن به عبارت : هر چه برای خود می پسندی، برای دیگران هم بپسند و هر چه برای خود نمی پسندی برای دیگران هم نپسند. توجه بیشتری داشته باشد. شاید یک کمی متحول شود و با ما اینترنتیها رفتار مهربانتری داشته باشد

و آخرین نکته هم  در مورد انتخابات است. امیدوارم فردا، انتخاباتی سالم و نمونه در تاریخ انتخابات کشور رقم بخورد و هر یک از شش کاندیدای باقیمانده که  رئیس جمهور شدند،به وعده های انتخاباتی خود عمل نمایند و صلح و دوستی را در کشورمان برقرار سازد و اعتماد مردم دنیا را به کشورمان بازگرداند

مدتی قبل فیلمی از دکتر وین دایر که  درباره ی کتاب « تائو  ت چینگ » یا « دائو د جینگ» بود ، تماشا کردم. واقعاً فلسفه ی  خردمندانه ای است ، اگر بتوانی به دستوراتش عمل کنی به آرامش حقیقی دست می یابی. بهتر دیدم با چند سطر از این کتاب  آخرین نامه پنج شنبه انتخاباتی را پایان دهم


اگر کشوری خردمندانه اداره شود
ساکنانش خوشنود خواهند بود
مردم از دسترنجشان لذت خواهند برد
و از آنجا که خانه هایشان را دوست می دارند
علاقه به سفر را از دست می دهند
ممکن است در این کشور چند وسیله نقلیه و قایق وجود داشته باشد
ولی به جایی نمی روند

ممکن است ادوات جنگی وجود داشته باشد
ولی کسی از آنها استفاده نمی کند

مردم از خوراکشان لذت می برند
و از زندگی با خانواده هایشان شادند
تعطیلات را در باغچه هایشان سپری می کنند
و از کمک به همسایگان خوشنود می شوند

حتی اگر کشور همسایه آن قدر به آن ها نزدیک باشد
که صدای خروس و سگ هایشان را به سادگی بشنوند
از اینکه بدون سفر کردن به کشورهمسایه در پیری بمیرند، راضی اند


وقتی مالیات ها زیادند
مردم گرسنه می مانند
وقتی حکومت متخلف است
مردم روحیه خود را از دست می دهند

به سود مردم عمل کنید
به آنها اعتماد کنید و تنهایشان بگذارید

             
          به امید اعتماد بیشتر
 
M.T

    
تائو  ت  چینگ

اثر
: لائو تزو    




















0 comments:

Post a Comment

Recent Posts

My Blog List

Blog Archive

Powered by Blogger.

Text Widget

Copyright © iIslandbooks | Powered by Blogger

Design by Anders Noren | Blogger Theme by NewBloggerThemes.com