This blog is about books, eBooks , my memories .

Thursday, August 29, 2013

در میکر پارتی یک مجله بسازید






















پارمیس جان سلام

امروز در یک مهمانی بودم، یک مهمانی سازنده و سرگرم کننده . پذیرایی میزبان هم عالی بود ، حرف نداشت. اگر چه چتر بازی خصلت پسندیده ای نیست، اما تصمیم دارم این با چتر باز خوبی باشم و تا پایان مهمانی از میهمان نوازی میزبان نهایت استفاده را ببرم . خب ، امروز پنج شنبه است و احتمالاً حدس زده ای که میزبان دوست داشتنی ما چه کسی است؟

بله، درست حدس زدی. من در میکر پارتی موزیلا فایر فاکس بودم. این جشن از 15 ژوئن آغاز شده و تا 15 سپتامبر ادامه دارد. راستش دوست داشتم زودتر در این مهمانی شرکت کنم ، اما فرصتی دست نداد. بنابراین قصد دارم ، در روزهای پایانی نقاشی کدها ، من هم قلم مو به دست گرفته و چند کد ساده بنویسم

یادگیری کدهای اچ تی ام ال آسان و جالب است. هر کسی  در هر سن و سالی می تواند به سرعت آنها را فرا بگیرد. روش فایر فاکس برای آموزش کدها بسیار جذاب و آسان است. اگر به صفحه ی میکر پارتی سری بزنی ، با چند روش جالب برای یادگیری کدها آشنا می شوی. فقط کافی روش دلخواهت را برگزینی و در سفر کد سازی با موزیلا فایر فاکس همراه شوی. می توانی صفحه روزنامه یا مجله دلخواهت را طراحی کنی، آلبوم عکس بسازی و دستور پخت غذای مورد علاقه ات را درست کنی، کارت تبریکی برای دوست مورد علاقه ات بسازی و یا دوستانت را به مهمانی تولدت دعوت نمایی و چند تا پروژه جالب دیگر

یک پروژه انتخاب کن، بعد دستورات فایر فاکس را گام به گام اجرا کن . هم سرگرمی است و هم آموزش . فردا جمعه است ، شاید بهتر باشد که از اوقات فراغتت به بهترین نحو استفاده کنی. پس از اتمام پروژه می توانی آن را با دیگران به اشتراک بگذاری تا همه اثر فوق العاده جالب ترا ببینند ، تو هم کاردستی های دیگران را تماشا کن، درست مثل یک نمایشگاه نقاشی است، مطمئناً از دیدن آثاردیگران  لذت می بری. من این میهمانی را خیلی دوست دارم. تو چطور؟

یادت باشد ، فقط تا 15 سپتامبر فرصت داری . کافی است یک کد ساده و کوچولو بنویسی
اگر در قدم اول موفق نشوید، تازه مثل بقیه هستید
                                                      ( ام   اچ  الدرسون)



من بلوکه هستم

باورت می شود ، من بلوکه هستم. این روزها تا توانستم درباره فیس بوک تحقیق کردم و مطلب خواندم ، به چند گروه کسب و کار پیوستم ، می خواستم این بار خیلی جدی با فیس بوک شروع کنم. هنوز چند روزی از تصمیمم نگذشته بود که دیروز عصر به لطف علاقه مندی به موزیلا ، متوجه شدم حسابم مسدود است و یک پیام مبنی بر اینکه به افراد ناشناس در خواست دوستی داده ای را بر روی صفحه نمایش کامپیوتر مشاهده کردم

خب، راستش را بخواهی، واقعاً نمی دانم که آیا به آن اشخاص درخواست دوستی داده بودم یا نه؟ اما خوب می دانم که معمولاََ به افراد ناشناس درخواست دوستی می دهم. اگر چه فیس بوک شبکه ای برای ارتباط با دوستان ، اعضای خانواده و همکارانت است. اما تا جایی که من اطلاع دارم معمولاً ما با غریبه ها دوست می شویم، اصولاً هر دوستی ، زمانی برای ما ناشناس بوده است. یک نفر پیش قدم شده و دوستی شکل گرفته است  . من هم در فیس بوک زمانی که با شخصی دوست هستم ، برای دوستانش درخواست دوستی می فرستم . راستش در زندگی غیر مجازی هم همین طور است. برای شناخت یک نفر باید بدانی دوستان صمیمیش چه کسانی هستند
تو اول بگو با کیان دوستی                                     من آنگه بگویم که تو کیستی

با توجه به این رخداد ، ایده ی جدیدی در ذهنم شکل گرفت. شبکه ای برای ناشناسان. اگر من بخواهم شبکه ای بسازم ، شبکه ای برای دوستی میان ناشناسان و غریبه ها می سازم. البته می دانم هدف فیس بوک احترام به حریم خصوصی کاربرانش است، این هدف پسندیده ای است. اما فکر نمی کنم اگر یک بار برای یک غریبه درخواست دوستی فرستادی و او نپذیرفت به حریم خصوصیش تجاوز شده باشد، بلکه در صورت تکرار رفتارت، مزاحم محسوب می شوی

هیچ خیالی نیست ، من که همچنان فیس بوک را دوست دارم و از بسته شدن حسابم هم زیاد دلخور نشدم، چون یک حساب دیگر دارم . شاید چند تای دیگر هم بعداً بسازم. -« مادامیکه به فردا امیدواری ، اقتدار از آن توست ( جان ماکسول)- صفحه پر ترافیکی هم ندارم، که نگران از دست دادن دوستانم باشد. تنها نکته جالبش در این است که هر وقت مطلب جالبی می نویسم اتفاقهای جالب برایم رخ می دهند : تصادف، سرقت خودرو ، بسته شدن حساب
من به شدت به بخت اعتقاد دارم و به این نتیجه رسیده ام که هر چه بیشتر تلاش کنم ، بخت با من یارتر می شود
                                                                                                                استفن لی کاک


ویدیوی هدفمند بسازید


آخرین تیپ این هفته ، مربوط به این وبلاگ است. خب ، این هفته خوشبختانه توانستم به قسمت مدیریت وبلاگم وارد شوم، لینک دانلودها را بگدارم و بعضی از قسمت ها را ویرایش نموده و صفحه ای جدید هم به وبلاگم بیفزایم. چند پست را هم در جی پلاس به اشتراک گذاشتم. شاید بهتر باشد من هم ویدیوی هدفمند بسازم و در صفحه ام بگذارم. اتفاقاً این هفته گزارش ساخت ویدیوهای هدفمند در یوتیوب را که یکی از دوستان گیدئون درباره ی او و ویدیوهای موفقش نوشته بود را در هارد دیسک ذخیره کردم. امیدوارم با کمک راهنمایی های این سایت یک ویدیوی بسیار کوتاه هدفمند بسازم. با تشکر از گیدئون برای معرفی این سایت ، تا پنج شنبه ای دیگر و جالب ترین نکات هفته ، خدانگهدار

از نظر سیاسی این هفته مطلب قابل توجهی نداشت، کشورهای غرب و شرق سر مسئله سوریه هنوز به توافق نرسیده اند

شاهی طلبی برو گدای همه باش                                             بیگانه ز خویش و آشنای همه باش

                                                                                      M.T

سخن هفته

از مخالفت نهراسید، فقط وقتی بادبادک می تواند بالا برود که با باد مخالف مواجه شود
                                                                                               چرچیل



                  
                  




--

0 comments:

Post a Comment

Recent Posts

My Blog List

Blog Archive

Powered by Blogger.

Text Widget

Copyright © iIslandbooks | Powered by Blogger

Design by Anders Noren | Blogger Theme by NewBloggerThemes.com