This blog is about books, eBooks , my memories .

Thursday, February 13, 2014

امسال بعد از سال ها پیراهنم گل می دهد



بیار سفره ی لبخند و بوسه ات را تا
بساط یک غــــــــزل تازه روبراه کنیم


پارمیس جان! سلام

جالب ترین و مهم ترین خبر این هفته این است که فردا ولنتاین است . از آن جا که خودت می دانی  که من عاشق هستم پس مهم تر از این خبر ،خبری نمی بینم (+ چند خبر کوتاه



احساس می کنم که جهانم عوض شده است
شکل وضــــــــو و نوع اذانم عوض شده است


لب بر لبـــــان جـــــــــــــــــام شرابت گذاشتم
حس می کنم که صورتکانم عوض شده است


می جوشم از درون نگــــــــــــــاهت شراب را
مســـــتم که ناگهان غلیانم عوض شده است

در این گدازه های سراسر غــــــــــــزل بخوان
که دین و شعله و فورانم عوض شـــده است

با چشم های وحشی است دوســــت شاعرم
چندی ست حس  و لحظه آنم عوض شده است
 

از وقتی با pixabay آشنا شدم ، خیلی راحت شدم (پیدا کردن عکسهایی با کیفیت خوب که برای اشتراک گذاری یا تغییر رایگان باشه کار نسبتاً سختیه)  مرسی از Hubspot  که CC Search رو به من معرفی کرد تا با Pixabay آشنا بشم


با من بجز به لهـــــجه ی دریــــــــــــاسخن مگو
دنیای زیرآب! زبــــــــــــــــانم عوض شده است

دیگر شنــــــــــــــــــاسنامه به دردم نمی خورد
چون چـــــهره و نام و نشانم عوض شده است

یادته تابستون که پستی درباره ی نقطه داشتم ، گفتم لری پیج 4 تا کانکشن در لینکدین داره ، خب من هفته ی قبل متوجه شدم که ایشان خیلی پیشرفت کردند چون در حال حاضر 10 کانکشن دارند، البته من خیلی بیشتر پیشرفت کردم


ســــر روی سیــــــنه ام بگذارید دوســــــــتان
تا بشنوید که ضـــــــــــربانم عوض شده است

                                                                                       هادی حدادیان



با قصه ی یک نیمه مه، یک نیمه انسان می رسی
از خلوت پــــــــــــروانه های نیمه عریان می رسی


یک بار گفتی : دوســـــتت دارم و نـــــامریی شدی
داری به شفـــــــافیتی از جسم انسان می رسی

عجیب تر این که اصلاً صفحه سرگئی برین را پیدا نکردم ، به نظرم زیادی  شفاف شده در عوض من یک ویدیوی جالب از او در یوتیوب دانلود کردم



صحبت از آتش سوزی بی مرز جنـــگل هاست، تو
آرامشـــــــــی از آبی و داری به گلدان می رسی

با چتـــــــــــــــر ، دنبالت تمام کوچه ها را گشته ام
از آن شبی که خواب دیدم ، زیر بـــــاران می رسی


با این که در آغوش من چون ابــرها گم می شوی
هرگز نگو رویــــــایی و ، روزی به پایان می رسی

امسال بعد از ســـــــــال ها پیراهنم گل می دهد
اما تو در این نامه ها ، گفتی زمستان می رسی

                                                                            بابک سلیم ساسانی





" عشق یعنی گفتن " بله " به زندگی

زندگی همواره یک ماجراجویی است ، اگر که باعشق و یا هراس همراه باشد .
 هراس  زندانِ زندگی است ......یعنی "نه"
عشق رستگاریِ زندگی است ..... یعنی " بله "
پس بگویید ، " بله "
                                        زاده شده ایم که عشق بورزیم"




و از آن جایی که هفته ی قبل تولد فیس بوک بود ، من این هفته یک ویدیو هم از مارک زاکربرگ دیدم ، خیلی جالب بود ، مخصوصاً عکس های دوران کودکیش


از دور تــــــــــرین فــــاصله ها همسفرم شد
همســــــــــایه ی یک کوچه ی نزدیکترم شد


آن طور به گیســــــــــوی من آویخت دلش را
کز دور شبیه گـــــل سنــــــــــجاق سرم شد



The Day We Fight Back


against mass surveillance

The NSA "has secretly broken into the main communications links that connect Yahoo and Google data centers around the world." The New York Times


آن قدر دلــــــــــــش را به دلم بست و گره زد
تا کالبــــــدش پس زد و روح دگـــــــــــرم شد

هر صبح به مهمانیم آمد، غزلــــــــــــی گفت
در سفره ی صبحانه عسل شد ، شکرم شد


لبخند زد و بوسه به لب های خودش ریخت
بوسید و همآغوش تن شعــــــــله ورم شد

بک شب چمدان بست و از این شهر گذر کرد
مردی که از آغــــــــــــاز غزل همسفرم شد
                                                                     
                                                                          کوثر یاری



امروز که رفتم پارک ، متوجه شدم که وسایل ورزشی نیاز به تعمیر ، مرمت و  بازسازی دارند : قابل توجه آقای شهردار

درد مرا شــــــــــهری که ویران مانده می فـــهمد
چتـــــری شکسته ، زیر بــــــاران مانده می فهمد



دلتنگی ام فرهــــــاد را دیــــــــــــوانه خواهد کرد
شیــــرینِ تلخِ تویِ فنـــــــــــجان مانده می فهمد


پیراهـــــــــنت را باز کن من کــــوچه خواهم شد
حال تو را این در خیــــــــابان مــــــانده می فهمد

انگور چشــــــمت را اگر در خــــــــــــانه بگذاری
حتی شــــــغالِ در بیــــــــــابان مانده می فهمد

پـــــــــروانه های کـــــــــوچه پای تیر می میرند
این را فقط آن که پریشــــــــان مانده می فهمد


در عشق راه چاره ای جز گریه کردن نیســــت
چشمی که در دست تو پنهان مانده می فهمد

                                                                                    غزل آزاد مقدم


اگر می خواهید پیام عاشقانه ای شنیده شود ، باید ارسال شود
برای این که چراغی روشن بماند ، باید دائماً نفت در آن بریزیم
                    مادر ترزا


برای روح غریبـــــــم صـــدایتان خوب است
شنیدن نفس آشــــــــــــــنایتان خوب است


یک مقاله هم از بیل گیتس خوندم درباره ی کمک های ایالات متحده به کشورهای در حال توسعه ، چه جالب من متوجه شدم فقط مردم ما نیستند که ارقام رو چند برابر می کنند ، مردم آمریکا هم مثل خودمون هستند ، بیل گیتس نوشته بود، اغلب مردم تصور می کنند که 25% از درآمد دولت ایالات متحده به کشورهای جهان سوم اهدا می شود ، در صورتی که رقم واقعی کمتر از  1% است ، چه تفاوت بزرگی نه ( می خواستم یک مطلبی هم درباره ی سبد(؟) کالا بنویسم ولی آن قدر در سایت های اینترنتی شکایت نامه ی سبدی خوندم که بی خیالش شدم

بدون فـــــــاصله با من همیشه صحبت کن
نبند پنجـــــــره را چشم هایتان خوب است

قرار بود از این راه رفته بــــــــــــــــرگردی
درون سینه ام انگار جـــــایتان خوب است

مرا به عصر دو فنـــــــــجان داغ دعوت کن
عزیز طعم دل انگیز چــــــایتان خوب است

راستی این هفته سالگرد پیروزی انقلاب بود، البته چون در فیس بوک زیاد به این رویداد مهم توجه نشده بود،من متعجبانه علت را از یکی از دوستان پرسیدم و ایشان در پاسخ  : آخه یک سری از  بچه ها مسافرت هستند،یک سری هم رفتن خرید !!! چه جالب !! به هر حال تولدت مبارک ، یک سری هم رفتن راهپیمایی


غروب ها که دلم تنگ و آسمان ابری ست
چقدر پرسه زدن در هوایتان خوب است..

دلم عجیب گرفته است.... ناخوشم بانو
کمی قدم بزنم پا به پایتان خوب است ...

                                                                             مسعود جعفری

دیروز یکی از دوستام گفت: از ولنتاین متنفرم
ولنتاین خوبی داشته باشید
M.T


عشق را در قلبت حفظ کن،
زندگی بدون آن چون یک باغچه ی بدون آفتاب است ،
که گل هایش همه پژمرده شده اند
اسکار وایلد


--

M.T

0 comments:

Post a Comment

Recent Posts

My Blog List

Blog Archive

Powered by Blogger.

Text Widget

Copyright © iIslandbooks | Powered by Blogger

Design by Anders Noren | Blogger Theme by NewBloggerThemes.com