This blog is about books, eBooks , my memories .

Thursday, April 24, 2014

استعاره ی بهشت در زمین پاک



____________________________________________________

" من در حیاط کوچک دستانت یک تاک تکیه داده به دیوارم
بگذار شــــــاخه های ظریفم را بالای شانه های تو بگذارم "

پارمیس جان ، سلام

امروز دچار ترک عادت شدم ، بنابراین می خواهم یک نامه کوتاهتر از همیشه برات بنویسم. چه هفته ی باشکوهی ، پر از مراسم بزرگداشت ، تبریک و تشکر
____________________________________________________


تبریک و تشکر


"هر که دیده است مرا گفته غمی با من هست
غمــــــــــی آواره که در هر قدمی با من هست "

این هفته فرصت پرکردن فرم های یارانه ای به سر آمد و مراسم اختتامیه ی این جشنواره ی ملی با سخنرانی رئیس جمهور و تقدیر و تشکر از انصراف دهندگان یارانه ای برگزار شد. ترجیح می دهم سکوت کنم. " یاد من باشد کاری نکنم که به قانون زمین بربخورد
                                     یاد من باشد فردا لب جوی ، حوله ام را با چوبه (: بشویم "

" زندگی برای مردم حساس غم انگیز و برای اشخاص فکور خنده دار است ."
___________________________


استعاره ی بهشت

" دیشب دوباره قلم قصه ای نوشت
از تو که استعاره ی زیبایی از بهشت "

آخرین روز فروردین روز مبارکی بود ؛ تولد حضرت زهرا (س) : روز مادر و روز زن

" فاطمه دخترم محبوب ترین مخلوقات نزد من است ."
                        حضرت محمد (ص)



"هیچ گلی عطر و رنگ و زیبایی مادر را ندارد "
                                     ارنست همینگوی



"عصاره ی همه ی مهربانی ها را گرفتند و از آن مادر را ساختند ."
                                       شکسپیر



" تنها چیزی که موجب موفقیت من شد ، آموزشها و شیوه ی تربیت مادرم بود."
                                     توماس ادیسون

​                                   


" پاداش خوشرویی در برابر مؤمن بهشت است ."
                           حضرت فاطمه ( س)

روز مادر و زن  بر همه ی مادران و زنان ایرانی خجسته باد
______________________________________________________________________


سعدی شناسی

" دعــــــــــــــایی گر نمی گویی به دشنامی عزیزم کن
که گر تلخ است شیرین است از آن لب هر چه فرمایی "

یک هفته ی شاعرانه : اول اردیبهشت بزرگداشت سعدی و سوم اردیبهشت بزرگداشت شیخ بهایی




" به عقیده ی من از روزی که بشر زبان به گفتن سخنان موزون گشاده ، شاعری به بزرگی سعدی پیدا نشده  و تا زبان در کام بشر حرکت می کند ، بزرگتر از او پیدا نخواهد شد ، بلکه تا بلبل گوینده بر شاخساران نغمه سرایی می کند ، تا لئالی شبنم چهره ی گل را آب  و نسیم سحری طره ی سنبل را تاب می دهد ، سعدی مثل خورشید رخشان در میان ستارگان شعر و ادب خواهد درخشید."        
                                                                              عبدالرحمن فرامرزی

" هر که با نادانان در آویزد ، آبروی خود را ببرد."
 
" نه چندان نرمی کن که بر تو دلیر شوند و
 نه چندان درشتی کن که از تو سیر گردند."

 
" آتش کوچکی که گرم می کند
 
بهتر از آتش بزرگی است که می سوزاند."

" گفته بودم چو بیایی غــــــم دل با تو بگویم
چه بگویم ؟ که غم از دل برود چون تو بیایی "
____________________________________________________________________


اگرچه شیخ بهایی با شعر " هر جا که روم صاحب آن خانه تویی ، تو " مشهور است ، اما برای من شیخ بهایی نماد ( ! ) است (:  ، داستان حمام شیخ بهایی را که شنیده ای ؟ من همیشه فکر می کردم که چگونه شیخ بهایی با یک شمع کوچک یک حمام بزرگ را گرم می کرده است ، سعدی واقعاً خوب گفته  : " آتش کوچکی که گرم می کند بهتر از آتش بزرگی است که می سوزاند ." به هر حال می گویند که علی اصغر برهمند راز این گرمابه را کشف کرده است  : " منبع آب این گرمابه از طلا بوده و با توجه به این که طلا رساناترین فلز انتقال گرما است ، با حرارت کم انرژی زیادی تولید و آب منبع گرم می شده است ."  به هر حال من هنوز هم با شنیدن نام شیخ بهایی (! ) می شوم
____________________________________________________________________


شده هنگام خواندن مجلات و وبلاگها به واژه ای بربخوری که معنیش رو نمی دونی ؟ اگر این طور است افزونه  ی واژه یاب رو به مرورگرت اضافه کن ، بعد هر جا کلمه ی نا آشنایی دیدی دوبار روش کلیک کن تا معنی کلمه برات ظاهر بشه . این افزونه ویژه ی مرورگر فایر فاکس و کروم است


_____________________________________________________________​

" وصف بهشـت و جنـــــــــــگل انبوهی از تاک های تازه ی تو در تو
من می رسم به آن همه سرسبزی خود را اگر به دست تو بسپارم

تنها تو قادری که جـــــــهانم را زیبــــــــــــــاتر از همیشـــه بچرخانی ،
من در مدار دست تو می رقصـــــــــــــــــــم  در نور ماه کوچک تبدارم "

بیست و دوم آوریل روز زمین بود. گوگل برای گرامیداشت روز زمین ما را به صفحه ی زمین زیبای من دعوت کرده بود . برای زمین زیبایمان آرزوی سلامتی ، پاکی ، صلح و دوستی داریم
__________________________________________________________________



" نم نمک وقت صرف باران است ، آسمان را می آورم پایین
می چکم روی خاک و اقیانوس ، ساقیا! پرکن از قدح ، دریــا ! "


FREE: Your Social Media Tactical Plan


" بهترین چیز رسیدن به نگاهیست که از حادثه ی عشق تر است ." هفته ی خوبی داشته باشید
                                                                                                     M.T



" زندگی حتی با عشق گمشده ،
 
شیرین تر از زندگی بی عشق است ."
 تاگور


" ما اشتباه نمی کنیم ، صرفاً می آموزیم ." 
                                     ویلسون شف

" بدبختی به ما می آموزد
 
که خوشبخت باشیم."
                                                 حجازی



 

M.T

0 comments:

Post a Comment

Recent Posts

My Blog List

Blog Archive

Powered by Blogger.

Text Widget

Copyright © iIslandbooks | Powered by Blogger

Design by Anders Noren | Blogger Theme by NewBloggerThemes.com