This blog is about books, eBooks , my memories .

Thursday, July 10, 2014

هیجده تیر = کوی دانشگاه

​Image: Pixabay,cc
____________________________________________________
" عروسِ مـــــــــزرعه ! ای برگ ریز زیبایم
سلام! عصر به خیر!  این منم که این جایم "

سلام پارمیس

خوبی ، من خوبم . دوازده روز از ماه رمضان به یک چشم برهم زدن سپری شد، و من در این دوازده روز کلی اندیشیدم  و یک عالمه موضوع برای نوشتن پیدا کردم . مدتها بود که فرصت کافی برای فکر کردن و ایده ساختن نداشتم ، اما الان که فصل  صرفه جویی در انرژی جسمانی و قوای بدنی است ، زمان کافی برای اندیشه پردازی ، ایده سازی و خیال بافی دارم ، نمونه اش پست های چهارشنبه هایم است ، تازه کلی طرح تازه برای نوشتن به سرم زده ، ولی فعلاً حوصله ی نوشتنشان نیست. این چند روزه هم فقط درباره ی گوگل فکر می کردم . خب ، اول رخدادهای هفته
____________________________________

​pixabay,cc
"زمستان است و شب بس ناجوانمردانه سرد است ، آی
نفس در سینه فریــــــــــــــــادست و بهمن می زند بیرون "

پانزده سال است که در لغت نامه ی ذهنم ، هیجدم تیر به کوی دانشگاه معنا می شود، هیجده سال است که اصلاحات و آزادی برایم برابر است  با پلیس امنیتی ، یورش ، ضرب و شتم و شکنجه

سری به روزنامه ها می زنم تا ببینم ، 18 تیر برای آنان چگونه معنا می شود ، افسوس که نسخه ی فرهنگ لغت ما ،بسیار متفاوت است ، در فرهنگ لغت برخی روزنامه ها 18 تیر فقط توقیف یک روزنامه ، اعتراض ، فتنه و آشوب تعریف می شود

از نگاه من این ماجرا یک حادثه ی وحشتناک ، دردناک و فراموش نشدنی است ، اما هستند کسانی که می گویند که این داستان پایان خوشی داشت و ختم به خیر شد

درک می کنم ، زاویه ی دیدمان متفاوت است ، هریک از منظری به حمله ی وحشیانه ی پلیس به خوابگاه دانشجویان می نگریم ، درک می کنم

" ایرانیان دارای وجدان پاک و اخلاقی نیکو هستند ." سقراط


_________________________


​pixabay,cc

منم ، رفیق قدیمی! مرا که یادت هست ؟
مرا که چــله نشین طـــــــلوع فــــردایم

جی میل سرو زبان دارتر شد

سیزده زبان تازه به جی میل اضافه شد . زبانهایی مثل آذری ، ارمنی ، نپالی ، فرانسوی کانادا ، آفریقایی ، چینی ( هنگ کنگی ) و

تا هفته ی قبل جی میل 58 زبانه بود ، با این سیزده زبان جدید ، تعداد زبانهای جی میل 71 زبان شد، آفرین ، جی میل تو خیلی با استعدادی

________________________________________

​Google
" نشسته ام به تماشا به لطف خاطره ها
پُر است کوله ی سنــــــگین دردِ دل هایم"

جام شگفتی ها

خدا رو شکر ، که من در مسابقه ی نظر سنجی جام جهانی شرکت نکردم، وگرنه می باختم ، پیش بینی می کردم که برزیل یکی از فینالیست ها بشود ، که نشد

خوشحالم که آرژانتین به فینال رسید و البته آلمان . ولی هنوز م باورم نمی شود برزیل در خانه ی خودش باشه و فینالیست نباشه . جام جهانی امسال ، سراسر سورپرایز و شگفتی بود

_____________________________________

​pixabay,cc
" درست مثلِ گذشته ، زمان بچّگی ام
که با تو خـــاطره می شد تمام دنیا ها"

با گلس ، طعم تقلب بچگیت را تکرار کن


روی دستگاه های خودپرداز همیشه این عبارت چشمک می زند : مراقب کلاهبردارها باشید . رمز عبورتان را دوره ای عوض کنید ، هشدارهای امنیتی را جدی بگیرید و از این جور هشدارها

حالا نرم افزاری به بازار آمده است ، که به کمک آن می توانی از فاصله ی جند متری  رمز حساب یک نفر را به دست بیاوری ، اصلاً نیازی نیست ، رمزش را ببینی ، فقط باید زاویه دوربین وب کم ، گوشی هوشمند و.. را درست تنظیم کنی ، بقیه ی کارها را خود نرم افزار انجام می دهد و رمزها را به سادگی آب خوردن هک می کند

البته این کار با گلس و ساعت مچی های هوشمند راحتتر است ،اگر با تلفن همراهت از کسی فیلم بگیری ، قطعاً به تو شک می کند ، اما عینک و ساعت مچی هوشمند کمتر به چشم می آیند

_______________________________

​All-free-download,zcool, psdgraphics

" قدم که می زدم ، این برگ های خشک تو بود
که شــــــــعر می شد و می ریخت زیر پاهایم ."
 
مصاحبه ی جنجال برانگیز

این خبر رو باید اول می نوشتم ، اما آخر نوشتم . ظهر شنبه مصاحبه ی لری پیج و سرگئی برین را در فوربس خواندم و بعد در چند وبگاه دیگر


​pixabay,cc
در حال حاضر نمی خواهم درباره ی این مصاحبه ی جالب و هیجان انگیز صحبت کنم ، فقط خواندن نظرات تعدادی از کاربران نمکدان شکن حسابی پریشانم کرد :)

:( و من الان چند روزیست که در اقیانوس بی کران  افکار گوگلی غوطه ورم

و احساس شرمندگی می کنم ، درست است که انتقاد خوب است ، دیل کارنگی گفته : "هیچ چیز نمی تواند به اندازه ی انتقاد مؤثر باشد ." ، اما یک ضرب المثل چینی می گوید : " وقتی جوانه ی گندم می خوری ، به یاد کسی باش که آن را کاشته است

سالهاست که با گوگل ، محبوب ترین موتور جست و جو، گرد جهان می گردیم ، خوبیهای دنیا را گل چین می کنیم، لذت می بریم ، یاد می گیریم ، زیباترین تصاویر ، موسیقی ها  ، ارزنده ترین مقالات و کتابها را پیدا و دانلود می کنیم

آخر سر هم طوری حرف می زنیم ، انگار می خواهیم سر به تن گوگل نباشد و از کره ی زمین حذف شود

از خوبیش سوء استفاده می کنیم؛ همیشه زبانمان سرش دراز است، خودمان کنار می نشینیم ، قیچی را به دستش می دهیم ، می گوییم سانسور کن ، این طور گوگل شخصیت منفی و سیاه داستان می شود ، و ما بی گناه

​Google

دولت ها :گوگل ، فیس بوک ، یاهو ، مایکروسافت ، اپل و دیگران را مجبور می کنند ، که در کار مردم سرک بکشند ، اما مردم فقط شرکت اجرایی را می بینند ، نه ستاد فرماندهی را

دولت ها همدیگر را تحریم می کنند ، قوانین محدود کننده می گذارند ، اما کاربران که حق دسترسی به امکانات و خدمات گوگل را ندارند ، این شرکت را به بی توجهی ، تبعیض نژادی و نقض حقوق بشر متهم می کنند

خلاصه هر کی ، هر کاری دلش خواست انجام می دهد ، و بعد گناهش رو به گردن گوگل ، فیس بوک ، مایکروسافت ، یاهو ،اپل و... می اندازد 

 و ما که واقعاً خیلی قدر نشناس هستیم ( البته خودم را هم می گویم ) ، نه تنها به سازمانی که بی وقفه در تلاش است ، تا خدماتش را ارتقا بدهد ، یاری نمی رسانیم ، بلکه خوبیهایش را هم  زیر سؤال می بریم ، دستش می اندازیم ، بذر نومیدی را در دلش می پاشیم تا حد ممکن می نالیم

مثلاً خودم:  با این که می دانم ، درآمد اصلی گوگل از آگهی هاست ، روی آگهی هایش کلیک نمی کنم ، و متأسفانه من تنها نیستم. بر طبق یک نظرسنجی بسیاری از مردم از کنار آگهی ها بی تفاوت رد می شوند  و روی لینک های ویژه  اصلاً کلیک نمی کنند

وقتی به این موضوع فکر می کنم ، به گوگل حق می دهم  که خدمات کمتری به ایرانی ها ارائه دهد ، چون نتیجه ی جستجوی ما ، خالی از هر گونه آگهی لینکی است، پس گوگل از جستجوی ما چندان بهره ای نمی برد

با این حال ، گوگل در ایران هنوز درصدر است ، زندگی اینترنتی و حتی غیر اینترنتی ما تا حد زیادی به گوگل وابسته است ، هر وقت اسم دارویی را می شنویم ، به سراغ گوگل می رویم ، با گوگل از نقشه بی نیازیم ، با گوگل تحقیق کرده و تکالیف درسیمان را انجام می دهیم ، کسب و کار راه می اندازیم و توانگر می شویم و


​All-free-downlod,asadal, zcool, pixabay
 
مدتی با این افکار مشغول بودم و سرانجام به گوگل هم کمی حق دادم. می دانم که هزاران بار به گوگل گفته ام از خطاهایت ، به ویژه 403 خوشم نمی آید ، اما  گوگل بی گناه است ، خودش بیشتر از من از این خطاها آسیب می بیند ، هم آسیب معنوی و هم آسیب مالی

کدام شرکت دوست دارد ، دل کاربرانش را بشکند ، و از منافع مالی چشم بپوشد ، هیچ شرکتی

بنابراین ، با قلبی آکنده از اندوه و تأسف شدید در همین جا اعلام می کنم ، از نامه های گلایه آمیزم به گوگل متأسفم ، البته چون آقای دیل کارنگی گفته  انتقاد بسیار مؤثر است ، کماکان به این روش ادامه می دهم

در پایان ، مراتب تشکر و قدردانی خودم و دوستانم را از گوگل ، موزیلا فایر فاکس ، فیس بوک ،مایکروسافت ، اپل ، یاهو و  همه ی کسانی که خالصانه و صادقانه می کوشند تا دنیای بهتری برای ما نمک نشناسان بسازند ، سپاسگزارم

       سپاسگزارم
                                                                   M.T نمک نشناس
اشعار از احسان فریدونی ، مطهره عباسیان و مهدی فرجی

​All-free-download,zcool, psdgraphics,pixabay
" وقت پریدن است ، اگر عازمی بیا
دست مرا رهـــا کن و پای مرا بگیر"

ا
ین کتاب رو همین امروز دانلود کردم ، یک زندگی هنرمندانه به نمایش بگذارید .مثل هنرمندان بیندیشید ، مشتری پیدا کنید و هنرتان را بفروشید


تجربه بهترین معلم است
منتهی حق التدریس گرانی دارد
                                   کارلایل

______________________________________

Google Glass wearers can steal your password


M.T

0 comments:

Post a Comment

Recent Posts

My Blog List

Blog Archive

Powered by Blogger.

Text Widget

Copyright © iIslandbooks | Powered by Blogger

Design by Anders Noren | Blogger Theme by NewBloggerThemes.com